Don't wanna feel your pain

Det blir spammande idag märker jag. 3 inlägg på ett par minuter + detta då ^^

De flesta har sett fight club, right?
Jag har sen första gången jag sett den hyllat det, den är så rå och underbar. Inte för våldet, för våld tåler jag egentligen inte, det är så fel att använda det, men för att det verkligen innehåller det jag tror på. Slutet visar en så stark scen att man kan få rysningar. Att vi måste få bort grunden för människans samhälle för att kunna bygga upp det starkare och inte lika korrumperat.
Detta är en sanning jag verkligen tror på, vi kommer inte kunna aveckla det vi har och få in det på ett bättre spår, jag kan inte för mitt liv förstå hur det skulle gå till även om jag verkligen hade sett att det hade kunnat gå. Vi måste få bort det, radera allt för människan så att vi kan börja om.
Vi är för vilsna i oss själva för att förstå det och för att kunna göra det och de som leder allt detta, de som sitter och styr världen verkar inte förstå det alls. Och även om de förstår det så skulle det självklart inte leda till något för de sitter oftast där av en anledning, dom vill leda. Dom vill inte bli "degraderade" vilket dom skulle bli om vi förstod och skulle göra detta.
Vad tror du?

Ibland önskar jag verkligen att jag kunde tillräckligt mycket om datorer och sånt för att kunna krypa runt och snoka och jag önskar att min hjärna var tillräckligt intelligent för att kunna greppa om hur detta skulle kunna hända.
Men vilket kaos det skulle bli om vi fick till det. Men det kanske det kan vara värt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0