On my way out

Tänk efter, skulle du vara du om ett litet drag på dig påverkades?
Skulle du vara du om dina läppar var mindre, dina läppar var större, whatever. I mitt fall tänkte jag att om min näsa var krokig, tex bara. Hade jag varit jag då? Hade jag haft mer tro på mig själv eller mindre tro på mig själv?
Hade jag varit jättesmal eller jättetjock, skulle hela min personlighet varit annorlunda?
Jag tror verkligen att vi är så beredda att lägga på så mycket i vårat utseende att vi faktiskt lägger hur vi bygger upp oss själva på det. Det är ju inte riktigt klokt!
Tänk efter, och skriv hur du tror att ditt utseende påverkar dig och hur du tror att du hade blivit påverkad om du såg ut på ett eller annat sätt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Det är så sant som du säger, egentligen är det inte riktigt klokt att man faktiskt bygger upp sin egen insida, sin självsäkerhet utifrån utsidan.

Och jag tror inte att man hade varit samma människa om man hade sett annorlunda ut, jag tror inte att jag varit samma person om mina läppar varit lite mindre och liknande, jag hade inte varit så självsäker på mig själv och hade inte tyckt om mig så mycket som jag gör nu. Visserligen är det ingenting jag kan veta, och dte vore ju synd om det var så men jag kan tänka mig att det är så jag fungerar motvilligt.

Dessutom om jag hade varit större än jag är så hade jag nog inte helelr tyckt om mig som jag är, jag har inte gjort det innan man under den tid som har gått och med den viljan att kunna tycka om sig själv så har det gått. Det tar tid, men det går.



Ja jo, det är inte klokt hur mycket utsidan faktiskt betyder för andra och ens egen insida .. :/

2009-09-14 @ 09:39:18
URL: http://edaavictoriaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0