So cradle your head in your hands and breathe

Ska nog snart in till stan och träffa Viktor och har bestämt mig för att gå inom bibblan och låna bibeln och koranen. Lite lätt läsning sådär ^^
Haha nej men har blivit så väldigt nyfiken på religion, inte för att jag inte varit det innan, vilket jag har, men ännu mer nu.
Så får se om jag orkar ta mig igenom det. Håller tummarna.
Sitter även och funderar på vad man ungefär ska ha för småsaker som är nödvändiga till ett nytt hem. Kommit fram till ytterst lite, men det kanske är så lite?
Haha, tommaste hemmet ever så småningom :P
Har även börjat fundera på vad jag ska göra, för jobb verkar jag ju inte ha i överflöd just nu så ja, får se. Skola nästa år iallafall, nu är det mellan 2 saker men som med allt annat kommer väl även det att byta. Lärare eller djurskötare. Eller kanske något inom omvårdnad. Eller så kanske man ska ta socionomprogrammet.
Haha, damn, inte ens under en liten tid så kan mina planer hålla sig^^

Well, nu ska jag klä mig sen ska jag vandra till bussen.
Vi hörs då.

Kommentarer
Postat av: Tehå

Bra idé att läsa bibeln och koranen, även om det kan bli lite jobbigt. Börja gärna med evangelierna, Matteus, Markus osv. Apostlagärningarna är mycket spännande att läsa. I Gamla testamentet finns en bibelbok som innehåller mycket av levnadsvisdom: Ordspråksboken. Den kommer du säkert att uppskatta.

Lycka till :-)

2009-09-02 @ 10:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0