Use somebody

Just ja, påtal om hur utseendet påverkar dig, tänk bara hur ditt liv blir påverkat av andra! Det är ju sjukt.
När jag var yngre så blev jag mobbad, retad, whatever, minns inte för vad men det fanns där.
Detta gjorde mig osäker och mer mottaglig för den kritiken jag fick. Vad resulterade det i?
Som det är nu så känner jag mig  väldigt säker på mig själv och jag vet vem jag är, men det går ju i vågor. Kan det bero på det eller det kanske är något genetiskt, det finns i mina gener att jag skulle bli såhär?
Eller om det var min mors uppfostran som gjorde mig sådan?
Det är så mycket vi inte vet som påverkar oss, tänk bara på att DU kan påverka dig själv!
Det är så fult att människor inte tänker sig för och tänker på att man faktiskt KAN påverka sig själv positivt och inte bara ha den negativa inverkan som man brukar ha på sig själv.
Ta bara självförtroendet, du kan ju absolut få in i ditt huvud att du är ful, fet eller för smal eller vad som. Du blir då inte nöjd med dig själv. Men tänk på att du kan fakitskt övertyga dig själv om att du är väldigt fin, både invändigt och utvändigt. Och är det så att du vill ändra dig själv invändigt, GÖR det. Du KAN.
Alla kan ändra sig bara man lägger manken till. Du är den DU vill, inte den andra gör dig till.
Detta kan dock kräva extra mycket av dig och din styrka, men att få vara den du vill vara slår ju det till tusen, eller hur?


EDIT: Jag menar inte att man ska ändra sig själv helt, det finns alltid en grund som är du, det är liksom.. grunden i din existens, det vill man inte ändra på, det kan man inte ändra på om man vet vad det är, om du vet vem du är. Men det som är runt om. Glöm inte, att du ska alltid vara dig själv, behåll och vårda kärnan av dig själv, det är allt du har som ska vara bestående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0