I'll guess i'll go.

Har tänkt mycket på vad jag tror på pga av en viss person som är kristen ^^ och har kommit fram till att jag inte är ateist. Överhuvudtaget. Dom som är det har ju ingen tro på något. Alla tror vi på något, right? Om inte gud så iallafall kanske ödet? Eller so on, det kan vara vad som. Ingen är ju helt trolös.

Så jag är troende, inte på den typiska guden men jag tror på mening med livet. Att vi är skapade, av vem/vad/vilket vet jag inte men vi är skapade, för att finna en mening med vårat liv. Människor ska förgylla ditt liv, förgylla sitt eget och påverka varandra, helst på bra sätt då, och på livets väg hitta sina egna mål och sin egen mening med livet. Vissa hittar den tidigt, vissa hittar den sent och vissa hittar den inte alls. Och jag tror inte att målet måste vara något speciellt för andra utan det är speciellt för den människan som finner det.
Resan kanske är meningen för de flesta? Att finna sig själv eller försöka och utvecklas på samma gång? Och så finns det de som hittar något de viger sitt liv för, tex läraryrket eller kanske att hjälpa andra? Kanske att hjälpa sig själv?
Åh, det finns så mycket !
Vad tror du meningen med Ditt liv är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0